torsdag 14 november 2013

Fysiska arbetet har börjat


Så är jag äntligen igång! En konkret möjlighet att uttrycka sin status för personer i ett avgränsat fysiskt rum. Jag tänker skapa olika figurer så att man kan ha koll på sin egen utan att någon annan vet vem man är (om man vill att det ska vara privat). Troligen vill jag också ge möjlighet för den som vill att skapa sin egen figur. Vi får se. Kanske får man bara välja mellan de figurer jag förberett. Beror på.

Trädet med plats för olika lägen inom och utom ramen


Arbetsbordet


Figurtillverkning
Figuren håller sig fast i ramen
Hoppsan - hänger i foten i en gummisnodd på ett sidospår

Med hjälp av ett gummiband kan man ta sig mot lövverket och gå lite utanför ramen

4 kommentarer:

  1. Hahaha - nu kom en jobbarkompis in i rummet där jag sitter och fixar med bloggen. Samma rum som min installation ska vara i. Han kikar över axeln och jag förklarar lite löst om idén. "You have to like the room to get in", säger han då och vips var nästa idé född: Måste kanske sätta fast en gilla-knapp-bild på dörrhandtaget? Vi skrattade i alla fall gott åt tanken en stund :-)))

    SvaraRadera
  2. Ser både kul och spännande ut. Det är alltid bra att ha någon att berätta sina tankar för.

    SvaraRadera
  3. Spännande idé! Betyder det att många kan vara samma person utan att de vet om det? Eller har jag missförstått?

    SvaraRadera
  4. Kul att ni tycker det verkar spännande! Satte upp det i fredags em och det var i alla fall några som placerat ut sig innan jag gick hem :-).
    Man måste sätta ut sig själv första gången för att alls vara med, men sen kan man ju glömma bort vem man är och byta plats på någon annan av misstag (istället för sig själv) - eller kanske med flit, vad vet jag ;-)
    Men intill installationen finns en låda med material så man kan göra egen figur, fixa till en redan förberedd eller göra andra justeringar. En av kollegorna hade redan hunnit fixa cool frisyr på sin figur :-). Återkommer med bilder efter hand!

    SvaraRadera