måndag 4 november 2013

Efter handledning...

...har jag fått annat att tänka på. Jag har fått syn på några beröringspunkter som jag och mina elever kan ha gemensamt när det gäller prestationsångest och rädslan att misslyckas, inte minst. Inte så att jag har många elever som visar en sådan känsla, men någon dyker det upp då och då. Det var väldigt nyttigt med handledning ur det. Ska försöka bära med mig mina erfarenheter för min yrkesroll, inte minst. Att fokusera på processen och idéerna snarare än slutresultatet och hela konceptet samtidigt. Jag är ju van att (försöka) ha kontroll över vad jag gör och varför och vad det ska leda till (lite viktigt för lärarrollen på många sätt). Ska försöka släppa det nu och tänka i andra banor. Smala in arbetet lite så det inte blir för stort. Fokusera, testa, dokumentera. Släpp kontrollen NU.

3 kommentarer:

  1. Vi har kommit lika långt, tror jag. Ska vi bestämma någon dag och tid på skype?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja kan vi inte en tid snart? Ditt arbete verkar mycket spännande Maria!

    SvaraRadera
  3. Kanske vi kan bestämma något till helgen? Kanske söndag? Vi får höras på Skype!

    SvaraRadera