tisdag 5 november 2013

Att involvera publiken

Vid handledningen nämnde Peter utställningen Vränga som skapats i Motala i augusti och september. Jag letade lite på nätet och hittade lite under den här länken:

http://motala.se/sv/Invanare/Kultur-och-fritid/konst/Motala-konsthall/Tidigare-Utstallningar/

Där nämndes lite om hur en konstnärlig form att involvera publiken skulle kunna se ut. Det passar mig väldigt bra och ger mig lite mer trygghet i att mina planer ändå skulle kunna funka. Jag ska leta mer, men om någon har något bra tips tar jag väldigt gärna emot det! Jag är alltså på jakt efter konstnärliga happenings/exempel på hur man kan workshopa lite med betraktaren och på så vis få syn på hur vårt agerande påverkar varandras identiteter och omgivande miljö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar