måndag 27 oktober 2014

Uppdrag digitalt samlande - assignment 1

Jag började samla bilder på flickr eftersom the commons där gör det tydligt vilka rättigheter man har att använda bilderna och redigera i dem. Jobbar oftast med commons-licencer med eleverna så de får inpräntat vad som gäller. Finns trots allt väldigt många bilder som man får använda och även redigera. Kom sedan på att Pinterest är ännu bättre för just detta ändamål där samlandet var i fokus. Här är en länk till min fallstudie: http://www.pinterest.com/mariabodn/fallstudie/

Vad är ett fall? Är det ett uppdrag, ett misslyckande eller ett hopp om att komma till en ny nivå/annat plan? Tycker ordet bjuder in till så många härligt inspirerande existentiella funderingar.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag var inne lite på samma funderingar som du, nämligen att samla bilder i Pinterest. Det är väldigt användbart tycker jag. Sen blev jag osäker på om det gick att se tavlan om man inte är med i Pinterest. Hursomhelst så kan jag se din och jag förstår ditt tänk:)
    Med vänlig hälsning, Linda

    SvaraRadera