onsdag 30 oktober 2013

Livspusslet och dess irrvägar

NU tror jag att jag har det. Livet som helhet. Identitetsbygget som ständigt pågår och utvecklas. Att hålla sig innanför ramarna och trilla ut/ta sig ut ibland. Skyddsnät, varierat ramverk, trådar som spinns, yttre påverkan, slump, öde, förutsägbarhet och ovisshet, hårt och mjukt, naturkrafterna som genomsyrar tillvaron, betongvägg, fönster och bubblor. Hmmm. Det kan nog bli något.

Tänk att det ska vara så svårt att bestämma sig och bara GÖRA. Har jag fått prestationsångest? Stress? Tur att det är ett par dagar ledigt från den vanliga skolan så jag hinner ikapp mig. Stort behov av handledning - bara nu uppkopplingen funkar (långt ifrån säkert).

2 kommentarer:

  1. Ja, jag förstår dig. Mitt råd - Gör det! :)
    Gör som du har bestämt - undersök och får en egen plattform för din process.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig. Det dyker upp nya tankar och funderingar hela tiden och det brukar lösa sig i slutändan

    SvaraRadera