söndag 20 oktober 2013

Statusuppdatering - idéer

Man skulle kunna sätta upp en griffeltavla i ett klassrum eller personalrum och ha vitmålat några oavslutade påståenden som rummets besökare får fylla i med tavelkrita. Man kanske suddar ut när man vill fylla i något nytt eller så suddar man ut regelbundet vid olika tidpunkter. Jag skulle kunna fotografera regelbundet och sammanställa till ett bildspel eller en fototavla, ungefär. Som en typ av akustisk facebookstatus som gällde för det rummet. Ett sätt att bli synlig på ett annat plan för de andra i rummet. Lockande att testa åtminstone!

Eller så skulle jag kunna bokföra min egen status för mig själv under en begränsad tid. Till exempel status i ordets tidigare bemärkelse - som ett diagram över dagarna där jag gör/är låg- respektive högstatus i det jag gör. Diagrammen skulle kunna sammanföras på något vis och bli en bild i någon form. Jag är väldigt lockad av det också.

Kanske måste testa båda :-).
Eller komma på något helt annat.

3 kommentarer:

  1. Hej! Låter spännande! Ska bli intressant att följa! Vi går styra upp hur vi ska föra våra kommunikationer:-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Du har många tankar, ska bli spännande och följa.

    SvaraRadera
  3. Vi måste hitta någon dag och tid till att sitta vid Skype.

    SvaraRadera