onsdag 9 april 2014

En vägg av fördomar att stjäla från

Nu då! Jag har en idé som jag vill testa! Jag skall försöka ge mig på att rita enkla porträtt av de Marior jag stött på under årens lopp. Fylla ett block, så att man kan försvinna i mängden eller lätt smälta in. Då får jag min folksamling! Men hur ska jag hinna... Ahhh!!!

För något eller några år sedan såg jag en utställning med en ung tjej som heter Melanie Hedlund på kulturhuset i vår lilla stad. Det var roliga bilder som visade ett namnsdagsbarn varje dag hela året runt. Riktigt roligt sätt att skoja med våra fördomar om hur man ska se ut beroende på vad man heter. Här är ett foto från utställningen (tack till Karin Birkedahl, Kulturhuset Fregatten Stenungsund, för bilden och för att du snabbt hjälpte mig få fram namnet på konstnären!):


2 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Att se alla dina "Marior", för mina tankar till min äldsta dotter Maria. Döpte henne till Anna Maria, de två vanligaste namnen på din lista. Jag kan se hur en Maria ska se ut, men dina bilder ger bilden av alla dessa "Marior" som finns i landet. Spännande!

    SvaraRadera
  2. Jag är så nyfiken på hur jag hjälpt dig vidare utan att själv veta om det...har det med Mariorna att göra... :)

    SvaraRadera